Sunday, May 17, 2009

aktiviti ujung minggu..

aktiviti ujung minggu?? cam biasa lah.. masak n jahit manik.. hehehe..
ari sabtu, ari yang quite bz.. dr pagi dok menjahit manik kat baju customer mama.. kena siapkan jugak.. malas sgt nak jahit bj ni sbb bj batik n jahit manik penuh kat bj.. just berenti utk masak nasi minyak n roti jala waktu tghari.. sebelah ptgnyer sambung jahit manik lagik.. n malam kuar ada makan2 kat kajang.. kuar ngan mrb210 n kengkawan.. hehehe.. sampai umah around kul 12mlm.. terus smbg membuat kek.. kek coklat tempahan opismate zd.. sesambil tunggu kek masak.. cubalah mengkalerkan fondant yang telah dibuat 3minggu lepas.. nasib baik jd.. hehehehe..
ari ahad.. mulakan pagi dgn berjoging di tasik permaisuri.. sampai umah, meneruskan usaha membuat coklat ganache.. dan menyiapkan kek yang telah dibuat malam td.. kemudian menyiapkan bj manik semalam.. akhirnyer siap jugak.. huhu.. sesambil tu, masmi membuat kek viennese apple torte.. gmbr lupa nak ambik sebab balik melaka sebelum kek tu masak.. kek tu akan dibawa ker surau malam ni.. utk hidangan org2 mengaji malam ni.. hehehe
cam biasa.. ada gmbr2..

roti jala utk makan tghari..testing menjala menggunakan botol.. teknik belajar kat blog kak lg..hehehe

jahitan manik kat bj customer mak.. actually ni kat lengan jer.. lupa nak ambik gmbr bahagian hadapan.. tunggu adik mms....

kek coklat moist.. thanx kak aini sbb minta saya buatkan.. bunga tu konon testing buat malam sebelum tu.. br nak belajar mewarnakan fondant yang telah dibuat 3 minggu sebelum tu...

2 comments:

Beldandy said...

dah pandai buat fondant ya zd?
lagi senang deco guna fondant je kan?

zdiana said...

a'ah bel.. senang.. tapi lenguh giler nak uli jd fondant tu.. tak berani guna mixer lagik.. sbb mixer mak..huhu